Editor choice

Ronda … un oras prea frumos

Ronda,un oraș prea frumos, pentru cât timp i-am alocat pentru vizitare.

Nu îl inclusesem în planul inițial al orașelor pe care doream să le vizităm. Totuși, într-o zi în care doream să ne odihnim puțin și să rămânem la plajă, ne-am spus că e păcat, totuși să irosim o zi întreagă la plajă, așa că, in jur de ora 11, ne-am urcat în mașină și am plecat spre Ronda.

Este o destinație care se pretează la o excursie de o zi întreagă, dacă vrei să ai timp să savurezi frumusețea locului, sau de câteva ore, ca în cazul nostru, dacă te limitezi la zona nouă a orașului.

Ronda este un oraș vechi, situat la cca 115 km de Malaga, așezat pe un relief abrupt, ca o prăpastie, în zona muntoasă (altitudine aproximativă de 750 m), numită Serrania de Ronda.

Drumul până în Ronda a fost frumos, spectaculos, cu suișuri și coborâșuri, cu serpentine, drumul fiind ”decorat” cu imense livezi de măslini, cu leandri și cu parcuri eoliene.

Fiind zonă de munte, temperatura a fost perfectă pentru a ne răcori după câteva zile în care am simțit că o să dăm în clocot, cu ocazia vizitării altor orașe din regiunea Andalusia.

Obiective turistice in Ronda

Am început periplul nostru cu partea veche a orașului.

În Ronda se află o arenă pentru coridă, una dintre cele mai vechi din Spania, care a fost construită în 1785. Arena se poate vizita pentru prețul de 7 eur, în interiorul acesteia existând și un muzeu. Arena de află în Plaza de Toros di Ronda.

Ronda este străbătută de râul Guadalevin, formând canionul El Tajo, cu adâncime aproximativă de 100 de m. Canionul împarte RONDA în două: orașul vechi, construit de pe vremea romanilor și orașul nou, construit începând cu secolul al XV-lea. Peste canionul El Tajo există trei poduri: Podul Arab (sau Podul Vechi), Podul Roman și, cel mai important, Podul Nou (Puente Nuevo).

Podul Nou (Puente Nuevo) Ronda

Puente Nuevo, cel care unește orașul vechi cu orașul nou, a fost construit în 40 de ani (construcția lui a fost finalizată prin sec al XVIII-lea) și reprezintă principalul obiectiv turistic din RONDA, având o înălțime de 120 m. Priveliștile oferite de vecinătatea podului sunt deosebit de pitorești.

Am coborât la baza podului, străbătând câteva sute de scări și, de aici, am realizat niște fotografii absolut spectaculoase. La baza podului se află și o cascadă care merită văzută. Din partea de jos se pot vedea clădirile albe ale Rondei construite pe marginea prăpastiei, care oferă privitorului o imagine care taie răsuflarea.

Ronda

După ce am revenit ”la inălțime”, am vizitat grădinile din Plaza de Toros, cu vegetație exotică, dintre care se remarcă net leandrii cu niște culori foarte vii, colorate.

Ne-am oprit, apoi, să ne odihnim, să mâncăm ceva și să ne răcorim la Restaurante la Pilastra del Torero, situat într-un loc superb, care oferă o priveliște minunată asupra reliefului Rondei. Am mâncat fructe de mare, am băut bere, ne-am bucurat de priveliște și servire ireproșabile.

Ne-am continuat drumul spre orașul nou, nu fără a face si o sesiune de shopping  la comercianții care te îmbie cu suveniruri dar și cu articole de marochinărie frumoase și la prețuri atractive.

In Ronda sunt multe obiective turistice pe care nu am reușit să le vedem, despre care, însă, am citit că sunt interesante: Băile arabe, Moscheea arabă, Palatul Regelui Maur.

În orașul nou am vizitat Plaza Duquesa de Parcent, unde se află și Catedrala Sfânta Maria Mare a orașului, în care vă recomand să intrați, să o vizitați, pentru că este o bijuterie.

În această parte a orașului ne-au impresionat străzile curate, cochete, dichisite, cu miros de portocale coapte.

Catedrala Sfânta Maria Mare

Plaza Duquesa de Parcent

Ronda

Noi am petrecut cca 6 ore în Ronda, dar cu siguranță ar fi fost necesar mai mult timp pentru a ne bucura de ceea ce are de oferit acest minunat orășel. Am plecat de aici cu promisiunea că vom reveni.

We will be happy to hear your thoughts